BUSINESS EDUCATION AS AN OBJECT OF STATE REGULATION
IN KAZAKHSTAN

Аннотация
В статье рассматривается вопрос совершенствования государственного регули-
рования системы образования с акцентом на бизнес-образование. Предлагается исполь-
зовать модель ГЧП, как эффективного инструмента государственного регулирования.
Автор, на основании результатов собственного исследования, а также имеющихся дан-
ных, подчеркивает необходимость развития партнерства между государством, бизне-
сом и учреждениями образования. Делается вывод, что эффективное трехстороннее
партнерство сможет устранить имеющиеся недостатки в развитии человеческих ре-
сурсов и ускорить экономический рост.

Abstract
The article discusses the importance of state regulation of educational sector with the
focus on business education. The use of public-private partnership mechanisms in educational
system as an effective instrument of state regulation has been suggested. Based on research
findings as well as previous studies, the author highlights the need to develop partnership between
the government, business and educational providers. It is emphasized that effective tripartite
partnerships can eliminate the existing gaps in human development and accelerate an
economic growth in Kazakhstan.